Fotoğraf Yarışması

Son Başvuru: 19 Mart 2023

Başvuru için: fotofestcomm2023@ciu.edu.tr

Başvurular 1 Şubat itibariyle başlayacaktır.

Detaylı bilgi aşağıda belirtilmiştir.

 

ciu-photo-contest-sustainability-webK

FOTOĞRAF YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

Yarışmanın Adı

En Değerli Varlığımız Su: Sürdürülebilirlik

Yarışmanın Amacı

Bu fotoğraf yarışmasının amacı, modern dünyanın en büyük sorunlarından olan temiz suya erişim, kuraklık, ekolojik denge, küresel ısınma gibi konulara dikkat çekip sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratıcı görsel içeriklerin üretilmesini teşvik etmektir.

Katılım Şartları

  • Yarışma, Seçici ve Düzenleme Kurul üyelerinin birinci derece yakınları dışında tüm Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi öğrencilerine açıktır.
  • Her katılımcı en fazla 3 eser ile yarışmaya katılabilir.
  • Yarışmaya sadece özgün fotoğraflar kabul edilecektir.
  • Yarışmaya gönderilen fotoğraflar renkli ya da siyah-beyaz olabilir.
  • Katılımcılar, fotoğrafın çekildiği yeri, tarihi ve saati bir Word dökümanına yazıp  fotoğraflarla birlikte göndermek zorundadır.
  • Fotoğraflar, daha önce hiçbir yarışmada ödül almamış olmalıdır. Ödül almış fotoğraflar ön eleme esnasında tespit edildiğinde katılımcı otomatik olarak diskalifiye olacaktır.
  • Katılımcı, yarışmaya gönderdiği fotoğrafın tamamen kendisine ait olduğunu ve bütün izinlerinin alındığını kabul, beyan ve taahhüt eder. Dereceye giren katılımcılardan bu beyan ve kabulleri dışında hareket ettiği anlaşılanlardan elde ettikleri plaket ve sertifika gibi kazanımlar geri alınır.
     

Eserlerin Teslim Edilmesi

  • Yarışmaya katılım e-posta ( fotofestcomm2023@ciu.edu.tr )  yoluyla yapılacaktır. Gerekli görüldüğü taktirde wetransfer üzerinden e-posta adresine link göredilme seçeneğide kullanılabilecektir. E-posta kontrolü düzenleme kurulundan Dr. Engin Aluç tarafından yapılacaktır.
  • Yarışma kapsamında başvurulan fotoğrafa ve/veya belgelerine ilişkin e-posta yolu dışında alternatif hiçbir gönderi (posta, kargo, kurye, elden teslim vb.) kabul edilmeyecektir.
  • Katılımcılar yarışmaya e-posta yoluyla 1 Şubat – 7 Nisan 2023 tarihleri arasında başvuru yapacaklardır.
  • Katılımcılar SIS sistemindeki şartnameye uygun biçimde aynı sistemden indirecekleri başvuru formunu eksiksiz bir biçimde doldurarak eserlerle birlikte e-posta yoluyla göndereceklerdir.

Başvuru Formu için tıklayınız

Eserlerin Değerlendirilmesi

Gönderilen tüm eserler için 10 Nisan 2023 Pazartesi günü seçici kurul (ön jüri) tarafından ön eleme yapılacaktır.

11 Nisan 2023 Salı günü seçici kurul (ana jüri) ön elemeden geçmiş olan eserler arasından dereceye girenleri ve sergileme hakkı kazananları belirleyip tutanak ile düzenleme kuruluna teslim edecektir.

Diğer Hususlar

  • Teslim edilen fotoğraflar, dereceye giren ve sergilenmeye layık bulunanlar dahil hiçbir fotoğraf geri verilmeyecektir.
  • Yarışmaya katılım ücretsizdir.
  • Yarışmaya katılan tüm fotoğraflar Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi İletişim Fakültesi arşivine kalacaktır.
  • Ödül verilen fotoğraflar ile sergilenmesi uygun görülen fotoğraflardan oluşan fotoğraf sergisi açılacaktır.
  • Dereceye giren ve sergileme hakkı kazanan 20 fotoğrafın eser sahibinden sertifika töreni sonrasında basılı fotoğraf talep edilecektir.
  • Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi İletişim Fakültesi, kendi bünyesinde hazırlayacağı her türlü basılı yayın ve internet ortamında, fotoğraf sahibinin adını açık olarak belirterek fotoğrafı yayınlama hakkına sahiptir.
  • Yarışmada dereceye giren ve sergileme hakkı kazanan fotoğraflar UKÜ web sitesinde ve UKÜ Sosyal Medya kanallarında yayınlanacaktır.
  • Katılımcılar yarışma formunu doldurup eserlerle birlikte e-posta ile göndererek bütün şartları kabul etmiş sayılırlar.
  • Yarışmaya katılan tüm katılımcılara katılım sertifikası, dereceye girenlere ayrıca plaket ve sergileme sertifikası, sergileme hakkı kazananlara katılım sertifikasının yanında sergileme sertifikası da verilecektir..

Teknik Özellikler

  • Başvuru fotoğrafları kısa kenarı en az 2048 piksel olacak şekilde, 300 DPI JPEG, JPG veya PNG formatında sisteme yüklenecektir. Başvuru fotoğrafları en az 3 mb, en fazla 5 mb boyutunda olacaktır.
  • Başvuru fotoğrafı e-postaya, kenarlarında çerçeve ya da boşluk olmayacak şekilde gönderilmelidir.
  • Başvuru fotoğrafı üzerinde hiçbir şekilde katılımcılının kimliğini belirtebilecek imza isim, rumuz, mühür, tanıtıcı simge vb. olmayacaktır.
  • Katılımcılar, başvuru formundaki gerekli bilgileri eksiksiz ve tam doldurarak, başvuru  fotoğraflarıyla birlikte e-posta yoluyla göndereceklerdir.

Kullanım hakları

Katılımcı, dereceye girmeye hak kazanmış olan fotoğrafının  / fotoğraflarının (isminin kullanılması şartıyla) münhasır bir kullanım hakkını verdiğini peşinen kabul ettiğini; buna bağlı olarak ilgili mevzuat gereğince dereceye giren fotoğrafının / fotoğraflarının çoğaltma, işleme, temsil, umuma iletim haklarının ve yayımlanma haklarının kullanımı için süresiz olarak Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi’ne izin verdiğini kabul eder.

Seçici Kurul (Ön Jüri)

  • Prof. Dr. Aytekin İşman (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Prof. Dr. Jonathan Stubbs (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Doç. Dr. Dilan Çiftçi (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Yrd. Doç. Dr. Bahar Taşeli (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Yrd. Doç. Dr. Eda Hançer Akkor (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Yrd. Doç. Dr. Sedef Çakır (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)

Seçici Kurul (Ana Jüri)

  • Prof. Dr. Melih Zafer Arıcan  (Sakarya Üniversitesi), Komisyon Başkanı
  • Prof. Dr. Aydın Ziya Özgür (Anadolu Üniversitesi)
  • Yrd. Doç. Dr. Yetin Arslan (Doğu Akdeniz Üniversitesi)
  • Yrd. Doç. Dr. Gürkan Gökaşan (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Dr. Engin Aluç (Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi)
  • Dr. İsmail Gökçe (Profesyonel Fotoğrafçı)
  • Hasan Bağlar (Profesyonel Fotoğrafçı)
  • Buket Özatay (Profesyonel Fotoğrafçı)

Düzenleme Kurulu

  • Prof. Dr. Aytekin İşman
  • Prof. Dr. Jonathan Stubbs
  • Doç. Dr. Dilan Çiftçi
  • Yrd. Doç. Dr. Bahar Taşeli
  • Yrd. Doç. Dr. Eda Hançer Akkor
  • Dr. Engin Aluç
  • Arş. Gör. Atiyeh Mohammedzadeh

Ödüller

  • 1. lik Ödülü Plaket, Katılım Sertifikası ve Sergileme Sertifikası
  • 2. lik Ödülü Plaket, Katılım Sertifikası ve Sergileme Sertifikası
  • 3. lük Ödülü Plaket, Katılım Sertifikası ve Sergileme Sertifikası

Yarışma Takvimi

  • Son Katılım Tarihi 7 Nisan 2023
  • Seçici Kurul Değerlendirmesi 11 Nisan 2023
  • Sonuçların Açıklanması ve Sertifika Töreni 19 Nisan 2023

Yarışma sonuçları ve daha sonra yapılacak serginin duyurusu, Üniversitemizin web sitesinde ve aşağıda belirtilen sosyal medya platformlarında yapılacaktır.